Fem en fredag vecka 14: Slumpmässig

  1. Vad är något du alltid tappar bort, oavsett hur noggrann du är? Jag har inte riktigt den där ådran att tappa bort saker. Brukar ha koll på det mesta. Men mina hjärnceller haha. Jobbar varje dag med att försöka att tänka efter innan jag säger något. Blir bättre och bättre på det.
  2. Vad är något som alltid gör din dag lite bättre? Stretch och fina ord om jag gjort något bra. En puss eller två. Vackra ting att titta på. Tex vårens alla små vårtecken.
  3. Vilken pinsam situation rodnar du fortfarande över? Oj, jag har gjort så mycket pinsamt genom åren. Senast var häromveckan men jag låtsades som att det regnade och hoppas att personen inte tänkte på det. Men det jag kan berätta om var den gången när jag och ett par kompisar var sen till ett möte. Jag tänkte att jag skulle kunna smita in osedd. Jag misslyckades helt, när jag skulle hänga upp jackan så rev jag ner hela hatthyllan. Så det där med att smyga in gick inte så bra…..
  4. Vad är det första du gör på morgonen, innan du ens vaknat till? Jag kollar vad klockan är.
  5. Vilket språk skulle du vilja kunna? Hm, spanska kanske.

Veckans fem fredagsfrågor är Elisa upphov till.

Sista dagen på Gotland

Man brukar säga borta bra men hemma bäst. Men jag vet inte om jag tycker det när det gäller Gotland. Igår var jag deppig hela dagen, ville verkligen inte åka hem. En dag till hade inte varit fel. Är glad över att vi kom iväg i måndags kväll istället så vi ändå fick en hel extra dag på Gotland. Drömmen om att en dag flytta till Gotland ligger kvar. Det är en bra idé i teorin men inte riktigt lika bra i praktiken. Längtan är dock stor att få komma tillbaka. Det är tur att det är sommarsemester snart och resan dit redan är bokad. Under resan hade vi sådan tur med vädret, det var helt underbart. Förra året regnade det på avresedagen och i Oskarshamn hade bilens batteri laddat ur och så blev det snöstorm.

Igår började dagen med att vi njöt av en god hotellfrukost. Därefter tittade vi på nyhetsmorgon och sedan packade vi ihop våra grejer och checkade ut. Dagens planer var att åka till Tofta och gå en dryga sex kilometer lång led. Det skulle vara markerat men det var inte helt lätt att följa markeringarna. Vid ett tillfälle så ledde pilarna oss helt fel: över en gräsmatta och därefter tog det stopp. 

Så vi gick en liten extra slinga och gick sedan nere vid havet istället. Jag var såklart tvungen att känna på vattnet. Så här års är det så klart vatten, inga alger som stör. Tyckte inte att det var så särskilt kallt och fick lust att bada. Jag som är en sådan badkruka….

Väl tillbaka till bilen åkte vi en liten runda och stannade till vid  en kyrka, Sproge kyrka i Klintehamn. Precis i närheten ligger Bosarve naturreservat men där blev det inget besök.  Kanske nästa gång som vi är på ön. Vi åt lunch på McDonalds och så köpte vi lite färdkost på Maxi för resan hem.

Det har jag inte berättat men när vi skulle åka till Gotland i måndags kväll var det fullt med militärer som skulle åka med samma båt som vi. Min fantasi skenade iväg och jag skrämde upp mig själv. Jag är rätt duktig på det, haha. Det var också ett tekniskt fel på båten så vi kom inte iväg som vi skulle. Trodde faktiskt att vi skulle komma sent men istället kördes färjan snabbare så vi ändå höll tidtabellen.