

Jag har efter en lång period äntligen kunnat vara med på domarklubbens löpträning. Vi möttes upp på Ljunkans löparbana, vi var sju personer. Det tyckte jag var kul! Rickards plan för träningen var att springa 100 meter, vila 30 sekunder när den långsammaste kommit i mål och sedan upprepa 16 gånger. Redan efter första intervallen tyckte jag att vilan var för kort och intervallen för lång, haha. Men jag kämpade på i mitt tempo. Meningen var ju inte att springa på max.

Efter en kort vila var det sedan dags för nästa set med intervaller: det var tre sträckor uppmätt. Vi skulle maxa en, gåvila (eller jogga) och sedan maxa igen. Det gjorde vi sex gånger med trettio sekunders vila mellan varje. Haha, jag ser helt speedad ut men bilden togs efter sista intervallen. Jag är inte särskilt snygg under tiden jag tränar, haha….