





För första gången på väldigt länge så har jag tänkt tanken att sluta döma fotboll. Just nu känns det nämligen lite som på den tiden när jag fortfarande försökte förstå vad jag egentligen höll på med och hur jag skulle döma fotboll. Jag har fått så mycket skit på plan, så där så jag börjar tvivla på mig själv fast jag egentligen bara dömer som jag alltid gjort.
Det som jag tycker är svårast är att det blir fel vare sig jag friar eller fäller. Och hur ska jag då döma? Som domare försöker jag läsa av matchen, vara konsekvent och ta de beslut som jag bedömer är rätt där och då, men ibland känns det som att inget beslut accepteras. Och där är jag nu. Hur ska jag ta mig vidare?