Endorfiner

Alternativ träning (det vill säga intervaller på crosstrainern) eller jogga några lugna kilometer på löpbandet. Det var frågan idag. Efter mycket velande fick det till slut bli löpbandet. Jag började lugnt men fick sedan feeling och sprang 6*400 meter på löpbandet. Kändes helt fantastiskt faktiskt! Eftersom jag har haft ont har jag inte velat springa några tuffa pass men idag kunde jag inte stå emot. Och vet du, så här efteråt gör det faktiskt inte mer ont än vad det gjorde innan och just medan jag sprang kändes det i princip ingenting.

Så här efteråt känner jag mig alldeles glad och prillig. Jag har säkert skrivit om det tidigare men endorfinerna som jag får av löpning är något helt annat än de jag får av alternativ träning. Det är helt klart bästa medicinen för mig.

Tre saker

Godmorgon!

Gissa om det är skönt att få vara hemma idag. Tror faktiskt inte att jag denna vecka hade orkat att jobba fem dagar på rad. Det var väldigt snällt av mina chefer att låta mig ta ut en semesterdag. Eller som en person sa ”du är värd den här semestern”. Det var fint sagt och väldigt uppskattat,

Vad intressant det var att läsa era kommentarer på mitt inlägg igår om att göra reklam för sin egen blogg i kommentarsfält. HÄR kan du läsa inlägget om du inte har läst det än. Ni är många som resonerar likt jag.

Hur som helst, listan med punkter har jag skamlöst snott från Emelie. Tycker det var trevliga punkter och ville lista mina egna.

3 saker som beskriver min dag:

  • Ledig dag
  • Tröttmössa och The handmaids tale.
  • Soligt men blåsigt väder.

3 saker jag älskar: 

  • Min familj
  • Gotland
  • Träning

3 saker som ger mig energi: 

  • Familjetid
  • Pilates
  • Sol på nosen

3 saker som tar min energi: 

  • Drama
  • Konflikter
  • Världsläget

3 saker jag längtar till: 

  • Semester!
  • Gotlandsresan
  • Att bli pigg

3 saker jag saknar: 

  • Springa tuffa intervaller
  • Kompisar
  • Ledig tid

3 saker jag vill ha just nu: 

  • Smärtfri muskel
  • Händer som inte gör ont
  • Gärna lite sötsaker.

3 saker jag uppskattar: 

  • Endorfinerna som jag får av träning
  • Fina komplimanger.
  • Tid med familjen.