Söndagslistan vecka 20

Jag har varit ute på fotbollsplan idag, dömde en damer division tre. Det var en rolig match och vädret var verkligen omväxlande om man säger så. Idag passade det inte att ha min lila domartröja så jag var hemskt missmatchad i lila strumpor och röd domartröja.

Så här såg det ut när jag skulle knalla ut för uppvärmning. Ska det regna hela matchen, tänkte jag.

Känsla: Jag har grubblat en hel del över min skada som jag befarade gått upp. Det gör lite ont i vardagen vilket såklart är ett smolk.

Väder: Det har varit så kallt den här veckan. Det har mer känts som höst än som vår. Hoppas på varmare väder kommande vecka.

Träning: I och med att jag fick ont igen efter helgens matcher har jag inte velat springa några tuffa löppass. Förutom mina redan inplanerade matcher vill säga.

  • Måndag: Tog vilodag efter helgens matcher.
  • Tisdag: Värmde upp 10 minuter på crosstrainern och körde därefter fyra varv av mitt styrke- och explosivitetspass.
  • Onsdag: Vilodag
  • Torsdag: Dömde fotboll, damer division 3 och på kvällen fick det bli 25 minuter på crosstrainern och några övningar för magen.
  • Fredag: Vilodag
  • Lördag: 35 minuter pilates och 40 minuter på crosstrainern. Det fick bli tabataintervaller.
  • Söndag: Jag var ute och dömde en match i damer division tre. Det var väldigt roligt och min skada reagerade faktiskt inte nämnvärt.

Mina positiva från veckan:

  • Så kul att vara igång med min pilatesträning igen.
  • Trevligt att vara ute på fotbollsplan och observera domare.
  • Jag är nöjd med mina insatser på fotbollsplan som domare.

Knasiga: I torsdags ville jag äta kokta ägg till frukost. Kokar upp vattnet och när jag tänker att äggen borde vara klara upptäcker jag att jag glömt lägga i äggen….

Veckans filmer: Vi har tittat på tre spännande filmer den här veckan.

  • Prisoners – Två flickor försvinner i en stad. I jakten på att ta reda på vad som hänt flickorna blir pappan i ena familjen mer och mer desperat.
  • Apex – Ett par är äventyrare och maken dör i en olycka under en bergsklättring som går fel. Senare så åker kvinnan till Australien där hon snabbt hamnar i en kamp för överlevnad.
  • Trespass – Ett välbärgat par blir tagna som gisslan. Konflikter och hemligheter i familjen avslöjas under filmens gång.

Bilder från veckan:

Planer för veckan som kommer:

  • Springa blodomloppet med jobbet.
  • Har en inplanerad tre dagars ledighet.
  • I skrivande stund inga matcher så får se var jag får åka och döma nästa match.

Pilates, fotboll och gula rapsfält

Godmorgon!

Jag vaknade kvart i nio, så skönt med en ordentlig sovmorgon. Det blev sent igår trots att jag inte stannade uppe och såg omröstningen på ESC. Det gick inte så bra för Sverige men det förstår jag, det var något som inte var bra igår. Sen hade de andra länderna betydligt starkare bidrag. Bulgarien som vann hade ett snyggt och riktigt roligt nummer. Helt klart värdig en vinnare! Men jag somnade från fyra gånger och när jag väl kröp ner i sängen somnade jag direkt. Så med det sagt tänker jag berätta om gårdagens göromål.

Igår startade jag upp mitt konto på Pilates Anytime igen. Har varit sugen ett tag på att få till lite varierade pilatespass. Som pilatesinstruktör kan jag såklart göra det själv men min egen fantasi kan stå lite stilla ibland. Jag behöver träna med andra också. Det fick bli 35 minuter med en av mina favoritinstruktörer. Valde också ett pass med fokus på grunderna. Och visst mindes kroppen rörelserna, men underligt vore annat eftersom jag tränat så aktivt genom åren. Det var kul och gav mig den där känslan som pilates alltid gjort.

Efter lunchen gick jag bort till den lokala fotbollsplanen för att observera en domare. Passade på att ta en liten omväg bara för att kunna fota rapsen.

Matchen var en damer division tre. Hemmalaget mötte tvåan i tabellen. Det var en målfattig match, slutade 0-0. Jag hamnade mitt i hemmapubliken som levde sig in vad som hände under matchen. Jag var neutral, skulle ju titta på domaren. Vädret var verkligen växlande, ena stunden kändes det sommarvarmt och nästa stund var det isande kallt.

På kvällen hade jag sådan träningslust så jag ställde mig på crosstrainern och tränade fyrtio minuter. Det fick bli tabataintervaller och fick upp mitt flås utan att slita på kroppen. Kändes riktigt bra.