Tappat luften eller styrfart….

..Eller något….

Kvällens inlägg kommer inte bli särskilt positivt. (För positivare rader och bilder, läs gärna morgonens inlägg HÄR). Det blir mer handvila för min del. Idag ringde jag vårdcentralen och får tid först om två veckor. Pratade även med arbetsterapeut och fick klart och tydligt besked: så länge det gör ont vid aktivitet utan handledsstödet så får jag inte belasta. Så med andra ord, minsta lilla grej är för mycket. Jag hoppades på att jag kunde lätta lite på vilan men nej.

Vet du hur mycket jag hoppades på motsatsen, på att få börja göra lite annat men nopp. Så blir det inte och jag måste lyssna på kroppen. Så jag fortsätter som samordnare tills det är dags för semester.

Men jag ska försöka vara positiv ändå. Inget blir bättre av att gräva ner mig i negativa tankar. Om inte annat kanske jag kan lura hjärnan att tro att det är glatt och roligt.

Rapsens tid är nu!

Godmorgon!

Det är måndag och en ny vecka. Den här veckan hoppas jag på att kunna gå ut på golvet lite försiktigt. Har inga större förhoppningar om det, ska ringa vårdcentralen och se vad de säger. Skulle ju gjort det i fredags men gick och la mig och sov och sen… Ja det blev inte av iallafall. Har testat lite under helgen att vara utan stödet lite mer. Känns väl sådär tyvärr.

Men så till något roligare istället. I går kväll gjorde jag slag i saken och cyklade bort till rapsfältet (note-to-self: med mina tassar är det för tidigt att börja cykla till jobbet, 13 kilometer kommer inte gå). Hur som helst, en aning sen var jag för att få det där riktiga kvällsljuset som jag var ute efter. Men hur vackert som helst ändå.

PS: Om någon undrar så gick jag inte ut i fältet utan jag var på gräset precis bredvid. DS.