En promenad genom Linköping

Är det sommar när jag tar på mig mina rosa shorts och blå linne? Utan att överdriva så är nog den här outfiten sommarens mest använda och har varit så de senaste åren. Shortsen är kanske inte jättesmidiga när man ska gå långt som jag och Rickard gjorde idag men äsch! Det gick ju bra ändå.

Rickard har pratat om att han vill se hur blodomloppets mil går och jag tänkte att det kunde jag ju hänga på såklart. Vi började nere vid Scandic och följde stångån en bit och sedan fortsatte vi in i ett villaområde.

Kom upp vid mitt gamla jobb och fortsatte förbi Braskens bro, en liten bit vid stångån igen och fortsatte sedan in i Hejdegården. Här var det återigen en lång raksträcka bland radhusen och villorna. Sa till Rickard att det är en perfekt blandning av backar, nerförslut och platta sträckor. Dessa ord skulle jag få äta upp…

Efter Hejdegården går man förbi Folkungavallen. Förr var Folkungavallen start och mål-område. Nu går det inte att ana att den en gång var något annat än byggarbetsplats. Hur som helst. Vid kilometer fem ska man knalla upp i ett villaområde. Här går det uppför och det är uppför länge. Minst 500 meter och där hade jag ingen lust att springa, det var nog så slitsamt… Mellan kilometer fem och kilometer åtta är det betydligt mer kuperat. Knäpp som jag är så vill jag faktiskt springa milen igen någon gång. Kanske gör det nästa år. Det vore ”kul”.

Fem en fredag vecka 21: Om bara det vore så

Jag börjar känna mig riktigt sliten nu. Det är tur att det snart är dags för semester. Jag behöver ledighet, få vila och bara göra det som jag mår bra av. Igår var jag helt slut. Trodde jag skulle sova bra i natt men inte då. Jag ska faktiskt sova en stund på förmiddagen, det behövs!

  1. Vad borde det finnas en knapp för i vardagen? En pausknapp och möjligheten att kunna ta semester från vardagen.
  2. Vad borde vara gratis för alla? Helt klart tandvård. Men jag fattar ju att pengarna inte räcker till att subventionera tandvården. Pengarna räcker ju inte till som det är för allas behov.
  3. Vad borde det finnas mer av i livet? Ledighet! Jag tror inte att vi människor egentligen är gjorda för att leva som vi gör. Jag tror att vi med vårt moderna samhälle skapat ett sätt att leva som egentligen inte är bra för kroppen och hälsan.
  4. Vad borde få en egen högtid? Sommarsemestern kanske?
  5. Vad borde komma med tydligare instruktioner? Att vara vuxen och förälder. Tror faktiskt att uppfostra barn är det svåraste jobbet man kan ha.