Glad måndag!

Det är synd att klaga när det är så vackert ute som nu! Solen skiner från en klarblå himmel och jag har haft en bra dag på jobbet. Idag måndag är jag glad över:

  • Att jag har lite ont fortfarande men det har inte blivit värre efter gårdagens match.
  • Att jag kunde vara utan mitt handledsstöd i fem timmar igår utan att det gjort mer ont i dag.
  • Fin skogspromenad efter jobbet.
  • Madeleine lyfte mig i sin nya bloggutmaning. Det gjorde mig glad. Tack så mycket. Ska fundera lite och se vilka bloggare jag vill lyfta den här gången.
  • Korv med bröd till kvällsmat. Ibland är det enkla det godaste. Särskilt med ett glas iskall mjölk till.

PS: Glad måndag är Caritas hittepå. DS

Små steg tillbaka

Godmorgon!

Det är måndag och vecka 21. Semestern närmar sig med stormsteg och jag längtar verkligen. Vet du vad jag längtat mer efter. Jo det ska jag berätta: ett pass pilates. Igår kväll när vi ätit kvällsmat, Rickard åkt till jobbet och barnen pysslade med sitt. Ja, då rullade jag ut min matta och så fick det bli trettio minuter pilates. Även i går valde jag ett pass med fokus på grunderna. Alla övningar i pilates bygger på varandra. Fuskar man med grunderna blir det svårare med de mer avancerade övningarna. Så jag har börjat i rätt ordning. Kanske blir att jag utmanar mig lite extra framöver men just nu vill jag bara hålla det enkelt så jag inte tappar lusten igen.