Prioriteringar man gör

Egentligen har jag massor med tankar att dela med mig av men jag vet inte riktigt var jag ska börja. Kanske att jag vaknar till när jag fått i mig ett par ägg och en smörklick. Om drygt en timme ska jag åka iväg för mitt torsdagspass. Jag hade tänkt att söka inspiration till mitt pilatespass men så somnade jag en stund och nu är ju mitt huvud som ett moln av rosa fluff. Så idag får jag nog köra på mina gamla godingar.

Igår hamnade jag i ett väldigt intressant blogginlägg, grunden till det kan du läsa i bilden ovan. Eller det inlägget handlade mest om maten hon hade på tallriken men jag snöade in mig på det som jag strukit under. Jag är för alla kosthållningar som man mår bra av oavsett om det är vego/vegan/lchf/paleo och så vidare. Men jag kan inte förstå hur man, när man har svart på vitt så här som Katrin har, hur man då kan välja den kost som gör att man behöver medicinera. Mediciner är ju oftast heller inte biverkningsfria. Jag kan heller inte hålla med om att vegansk kost är ”fantastiskt” när hon behöver medicin för att fungera. Men alla har vi våra prioriteringar och det här är uppenbarligen hennes. Det är såklart okej men jag kan inte förstå det.