

Imorse drog jag på mig en av mina favoritklänningar. Tog även min marinblå kofta. Den köpte jag när Seniorshopen kom till mitt gamla jobb. I samma veva köpte jag även en grå långkofta och en vit poncho. Det var inte billigt men sett till kvalitet har jag verkligen fått det jag betalade för.
På morgonen fick jag svaret på tentan och jag är godkänd. På tentagenomgången på eftermiddagen blev jag lite sur. Det visade sig att jag förlorade tolv poäng på tre stycken 6poängsfrågor. Men det spelar ingen roll. Nu kan jag verkligen lämna termin tre bakom mig. Så lättad! Konstaterade att min skolstress sjönk radikalt efter att ha fått reda på att jag är godkänd på tentan. Nu känner jag mig pigg och pepp på sista terminen.

Fick till lite vardagsmotion då jag ställde Agda vid arenan och promenerade bort till skolsalen. Totalt blev det en timmes fysisk aktivitet men det hindrade inte mig från att köra 20 minuter på crosstrainern.

Vi fick även har fått utbildningens sista basgruppsfall. Det märks verkligen att vi har samlat på oss en gedigen kunskapsbas. Jag har fått lyssna på en föreläsning kring katastrofmedicin och vad som gäller vid en särskild händelse. Tex covidpandemin. Vi fick även lyssna på en intressant föreläsning om sjuka barn. Jag suger åt mig som en svamp.
När jag kom från skolan så hjälptes jag och Rickard åt att plocka undan julen. Helt plötsligt känns det som att vi har massor med plats. Det blev så luftigt. Nu har jag också plats för den fina blomman som jag fick av Rickard. Uppskattar gesten, det var en liten ”grattis till att du har klarat tentan-blomma”.