Madeleines bloggutmaning

Imorse när jag vaknade vräkte det ner snö. Det är ett rejält lager och kommer garanterat att ställa till med trubbel i trafiken eftersom det blåser också. Jag har sovit på förmiddagen inför mitt och suttit med mina studier. Idag fick det bli fokus barn.

  1. Nytt år och en ny kärlek, berätta om en ny kärlek. Nygammal får det kanske bli. Jag tycker så mycket om lilla Agda och tycker bara mer och mer om bilen.
  2. Nytt år och nya önskemål, berätta om ett önskemål. Drömmer om fred på jord. Jag tänkte på en sak när jag tittade på ett djurprogram. Det handlade om apor som ville ta över ledarrollen och hur de andra svagare i gruppen blev förvisade. Det här att människor vill ha makt och bestämma, det är kanske något som ligger naturligt i instinkterna hos en del människor. Djuren är ju precis likadana. Fast de har inga andra vapen än sina tänder och ben.
  3. Nytt år och språkminne, berätta om ett språkligt minne. När jag var barn så kom det några personer hem till oss från Ryssland. Då fick jag lära mig de enklaste orden på ryska och det ryska alfabetet.
  4. Nytt år och skadedjur, berätta om ett skadedjur. Det första jag kommer att tänka på är när vi hade hela skafferiet fullt med mjölbaggar i den gamla lägenheten. Vi fick slänga allt och sanera.
  5. Nytt år och husdjur, berätta om ett husdjur. Drömmer om en liten katt men med allergier i huset är det inte möjligt. Däremot har vi två stycken ödlor som heter Saga och Maja. Det är Samuels ödlor men när han flyttade fick de bo kvar här. I sommar har vi haft dom i sju år så de börjar bli gamla nu.

Rubrikerna är en del i Madeleines bloggutmaning. Det är dagarna 11-15 men här blev det en lista med från 1-5. Var med du också.

Selfie #3 Kungligt

Veckans tema hos Klimakteriehäxan är kungligt. Svara på de fem frågorna och lämna din länk hos Klimakteriehäxan så hon kan läsa dina svar. Kul om vi blir ett gäng tycker jag.

1. Har du besökt något slott som turist? Vilket i så fall, och vad tyckte du? I somras besökte vi Solliden. Har velat besökte Solliden sedan jag var barn. Eftersom det är en privat bostad får man ju bara vara i trädgården men det är verkligen fint. När jag var barn åkte jag, pappa och Marcus till Löfstad slott.
2. Drömde du om att bli prins/prinsessa när du var liten?  Nej, det har jag inget minne av att jag ville.
3. Sitter svenska regentlängden kvar i minnet sedan skoltiden?  Nej det kan jag inte påstå. Jag har koll på Kungen, att han är nummer 16 i ordningen men det är det enda.
4. Tittar du på tv när kungliga evenemang sänds? Om ja, berätta varför? Jag tittar ibland på Kronprinsessan Victorias födelsedagsfirande från Solliden men det är det enda.
5. Har du läst brittiske prins Harrys självbiografi ”Den andre” (Spare)? Om ja, vad tyckte du i så fall? Nopp, det har jag inte.
6. Bör Carl XVI Gustaf avgå till förmån för sin dotter? Jag tycker att det här med monarki är lite förlegat. Det kostar mängder med skattepengar och de lever ett liv i sus och dus. Men visst är de viktiga för att representera Sverige och de drar säkert turister. Men ändå. Så nej det tycker jag inte. Tycker allt att Kronprinsessan ska få vara ”vanlig” så länge det går. Hon kommer säkerligen överösas med plikter den dagen. Betydligt mer än det hon redan har.

Bloggrelaterat

Jag tycker det är så kul med min blogg och det här året vill jag utveckla den vidare. Så jag har suttit och klurat över olika teman, skrivit inlägg och tidsinställt. Så bloggen kommer inte stå tom även om jag framöver har bloggtorka eller bara för mycket i och med sista terminen i skolan. Hoppas att du vill fortsätta läsa.

  • Måndag: Tänker mig motivation och pepp inför den nya veckan.
  • Tisdag: Tipstisdag.
  • Onsdag: Träningstips/blogglistor. Jag tycker att det är roligt med blogglistor för då får man lära känna personen bakom bloggen.
  • Torsdag: Jag tänker att torsdagar kommer vara pilatesfokus eftersom jag tidigare har haft min pilateskurs i Mjölby på torsdagar.
  • Fredag: Fem en fredag såklart. Elisas temafrågor är alltid roliga att svara på.
  • Lördag: Inlägg där jag delar med mig av tankar kring allt möjligt. Det som ligger mig varmt om hjärtat eller saker och ting som stör mig. Det kan vara allt möjligt.
  • Söndag: Söndagar är såklart vigda för min söndagslista. Det har varit ett stående inslag här på bloggen bra länge nu.