
Det är minusgrader ute men solen skiner. Trots minusgraderna spritter vårkänslorna i kroppen. Hur skulle jag kunna känna annorlunda när det är slutet på mars? Det är slutet på mars och det är ljus på morgonen långt innan klockan ringer. Men jag är inte van vid att det är ljust så tidigt så tror att jag försovit mig.
Den här veckan tänkte jag vara med på Elisas fem en fredag igen. Hennes fem fredagsfrågor handlar om våren.
- Vilken vårblomma tycker du bäst om? Snödroppar tycker jag är finast. Men jag gillar alla vårblommor. Blir så glad när grönskan börjar att komma tillbaka.
- Odlar du något, vare sig det är i trädgård, balkong eller inomhus? Nej inte just nu men jag vill. Mina paletter väntar på att få komma ner i krukor.
- Hur skulle du vilja att din trädgård/balkong ser ut? Jag skulle vilja ha ett litet miniväxthus och en liten köksträdgård. Jag kan inte skylla på att tid inte finns utan det handlar snarare om prioriteringar.
- Hur har du det med växter där hemma? Inomhus har jag ett gäng paletter, elefantöron och orkidéer. I trädgården hittar man lavendel, pioner, en syrenbuske och på baksidan finns min stora fläderbuske. Vi (läs Rickard) klippte ner den för några år sedan men nu är den stor och buskig igen. Min mamma brukar komma hit och plocka av fläderblommor.
- Vilka färger tycker du bäst representerar våren? Helt klart grönt och gult. Men så lite vitt, lila och blått med i alla härliga vårblommor.