Sol, sol, sol

Jag tog mig ut på en kort promenad, det var skönt att komma ut. Jag börjar krypa lite på väggarna, jag tränar ingenting och har inte varit på jobbet. Det är den där tiden på året när solen börjar värma men vinden fortfarande är kall. Mina promenader är inte långa just nu, max två kilometer och tempot är inte högt direkt. Vill bli mig själv igen!

Något som inte gör mig yr i huvudet är min stretch. I dag blev det premiär för första passet ute i trädgården. Det gjorde underverk för mitt mentala mående. I början av veckan tänkte jag att jag skulle må bra igen till helgen men jag hade fel och det är lätt nu att börja misströsta en aning. Då är det skönt att ta till min stretch och få vara bara här och nu och fokusera på avslappning.

Läst i veckan

Vi får se om det här är något återkommande varje vecka men jag tänkte samla några intressanta länkar från veckan som gått. Tidigare har jag haft med intressanta länkar i min söndagslista men idag gör jag så här. Reflekterar inte så mycket kring varje länk utan delar bara.

  • Regeringen gör en ny reform: högkostnadsskyddet för läkemedel görs om. Reformen kommer drabba de svagaste i samhället.
  • Redan i början av pandemin pratades det om att sars cov 2 läckte från labbet i Wuhan. Det avfärdades snabbt som konspirationsteorier. Det kommer mer och mer bevis för att det är exakt så det gått till. HÄR finns mer information från tysk underrättelsetjänst som redan i början på 2020 hittade bevis för det.
  • Jag har alltid haft svårt för Tesla och det redan innan Elon Musk gav sig in i politiken. Konstigt nog så har jag bara åsikter om Tesla, inte ägaren. Andras tankar kring det finns HÄR.
  • Är Gud politiskt korrekt? Kan man förvänta sig att kristendom och religion ska anpassa sig efter politiska strömningar och det som är ”rätt” ståndpunkt just nu? Jag tycker inte det.