
Min blogg är lite som mitt hem, mitt vardagsrum. När du kliver in här, bjuder jag in dig att ta del av min vardag, mina tankar och det som händer i mitt liv. Det är högt och lågt, stort och smått, glädje och allvar – en blandning av allt som är jag. Nästan iallafall, personligt men inte privat är så jag resonerar.
Precis som när någon besöker mig i mitt hem, förväntar jag mig att du som gäst kan bete dig. Det finns plats för samtal, reflektioner och diskussioner, men alltid med respekt. Jag delar med mig av mina tankar och erfarenheter, och jag uppskattar när du som läsare gör detsamma – så länge tonen är schysst.
Att läsa min blogg är lite som att sitta i min soffa med en kopp kaffe och prata om livet. Jag öppnar dörren till min värld, men det är fortfarande mitt hem. Och precis som i vilket hem som helst, vill jag att stämningen ska vara varm, välkomnande och trygg för alla som kliver in.
Så utifrån föregående stycke har jag valt att ta bort möjligheten att kommentera anonymt. Det blir helt klart krångligare men jag känner att det är en nödvändig förändring.