Hemma hos mig

Min blogg är lite som mitt hem, mitt vardagsrum. När du kliver in här, bjuder jag in dig att ta del av min vardag, mina tankar och det som händer i mitt liv. Det är högt och lågt, stort och smått, glädje och allvar – en blandning av allt som är jag. Nästan iallafall, personligt men inte privat är så jag resonerar.

Precis som när någon besöker mig i mitt hem, förväntar jag mig att du som gäst kan bete dig. Det finns plats för samtal, reflektioner och diskussioner, men alltid med respekt. Jag delar med mig av mina tankar och erfarenheter, och jag uppskattar när du som läsare gör detsamma – så länge tonen är schysst.

Att läsa min blogg är lite som att sitta i min soffa med en kopp kaffe och prata om livet. Jag öppnar dörren till min värld, men det är fortfarande mitt hem. Och precis som i vilket hem som helst, vill jag att stämningen ska vara varm, välkomnande och trygg för alla som kliver in.

Så utifrån föregående stycke har jag valt att ta bort möjligheten att kommentera anonymt. Det blir helt klart krångligare men jag känner att det är en nödvändig förändring.

Ett besök på akuten

Godmorgon!

Jag var hemma halv ett i natt. Trots det tråkiga mötet med sjuksköterskan blev det ett bra besök på akuten. Fick träffa en väldigt bra läkare som tog mina symtom på allvar. Jag fick testa ett läkemedel mot yrseln och huvudvärken. Trodde först att sköterskan sa haldol men det var ju toradol jag skulle ha. Ibland blir det så roliga felhörningar. Bra man kan skratta lite. Eftersom det inte hade någon effekt alls fick jag göra en röntgen av huvudet och den var helt utan anmärkning. Efter provsvar och röntgensvar fick jag åka hem. När min infart skulle dras blev det ett litet blodbad, det där läkemedlet jag fick gjorde mig extremt lättblödande.

Det kan kännas mycket med 400 spänn för ett besök på akuten men när jag tänker på allt jag får för summan är det inte mycket alls. Prover, röntgen, läkarundersökning och läkemedel. Inget av det där är ju gratis. Just det, läkaren kan inte hitta någon förklaring till mina symtom. Det kan vara allt från migrän till virus, dock inte kristallerna. Min symtombild stämmer inte med hur det yttrar sig. Känns skönt iallafall att alla farliga orsaker är utredda och uteslutna.