Löpning och dyra muttrar

Idag tog jag mig ut för att springa en runda. Som jag längtat efter att få komma ut i skogen och lufta löparbenen. Men det gick inte fort alltså. Jag tog inte med mig någon klocka, ville inte veta hur sakta jag sprang. Men jag sprang och jag blev inte yr. Jag hade lite för mycket kläder på mig. Det blev varmt med två långärmade tröjor. Du kan se vilken som är min favoritfärg, hehe. När jag kom in fick det bli lite stretch i trädgården. Bra start på träningsveckan! Nu tänker jag komma igång på allvar.

Medan jag var ute i skogen och joggade så åkte Rickard iväg och bytte till sommardäck på Agda. Men det blev en dyr historia. Det visade sig att muttrarna var väldigt hårt åtdragna så de blev förstörda när de skruvades bort. Utan att ens fråga togs alla muttrar bort och sedan förväntades vi pröjsa 75 spänn för varje mutter. Så 1200 för 16 nya muttrar då. Som om det inte finns andra och viktigare hål att stoppa pengarna i…. Jag tycker det är dåligt för de skulle frågat om det var en okej kostnad att ta eller om vi skulle vilja fixa muttrar någon annanstans. Det andra alternativet hade ju varit att föredra.

Varför/Därför

Idag har jag varit på vårdcentralen för mitt inplanerade besök hos läkare. Kan man säga att man klickar med sin läkare? Jo men visst kan man det. Tycker att läkaren som är ansvarig för mig på vårdcentralen var så gullig och vänlig. Jag är väldigt nöjd faktiskt. Hon ville att jag skulle besöka en optiker för att det se så att det inte är högt tryck i ögonen eller något annat problem. Om så är fallet får jag remiss till ögonläkare, annars är det mest sannolikt migrän jag råkat ut för vad gäller min huvudvärk.

Klimakteriehäxans måndagsfrågor handlar om shopping. Men egentligen är mina svar lite ljug för det är Rickard som alltid handlar. Så svaren är utifrån om jag skulle handla….. Förr handlade vi alltid tillsammans men det passar inte riktigt med livet på samma sätt längre.

Varför köper jag aldrig chips? Därför att om jag börjar så kan jag inte sluta. Men mest för att jag aldrig är sugen på chips. Ska jag äta snask vill jag hellre ha godis.

Varför tycker jag inte bättre om mindre butiker än de megastora? Därför att jag tycker att det generellt är bättre priser i de stora butikerna jämfört med små.

Varför vill jag undvika att handla mat varje dag? Därför att det är bättre att storhandla för en vecka i taget och sen bara småhandla vid behov. Tex mjölk och bröd som inte håller i en evighet.

Varför betalar jag inte för en kasse att bära hem mina varor i? Därför att vi har massor med papperpåsar och vid storhandlingar används flergångskassar.

Varför kollar jag alltid bäst-före-datum på det jag ska köpa? Därför att jag vill ha bra marginal och veta att det jag köper håller ett tag.

Varför betalar jag numera aldrig mina matinköp kontant? Därför att jag aldrig har några kontanter på mig. Vet knappt hur de nya pengarna ser ut.