Att symtomlindra utan att veta orsak

Google är min bästa vän…. Eller kanske fiende beroende på hur man ser det. Jag har googlat fram så många tänkbara orsaker till att jag mår som jag gör men det är inget som passar in på mina symtom. Jag har tänkt på lågt hb, eller kanske utmattning. Mina tankar har också gått till om det är något med sköldkörteln men nej det stämmer inte heller.

Vårdcentralen ringde igår och vi kom överens om att sköterskan skulle ringa idag och se hur jag mår. I morse var läget ändå ganska oförändrat, testade att ta tre naproxen som är rekommenderad dos vid migrän. Nu vet jag inte ens om det är migrän jag har men testade och det hade ingen effekt alls. Något som däremot lindrade yrseln en aning var att ta postafen. Så då tänker jag att det ändå är något med öronen och balansen. Sköterskan skulle ringa imorgon igen och kolla läget. Blir det av någon anledning sämre så ska jag söka akut.

Jag gillar verkligen inte det här att hålla på och symtomlindra och knapra tabletter. Jag har ju ingen aning om vad det egentligen är som jag symtomlindrar. Sen behöver jag ju det i väntan på att få komma till läkaren men jag gillar det inte. Sen det här med att tabletten kan ge samma biverkningar som som symtomet man vill lindra….. Både ipren och naproxen som jag tagit mot huvudvärken har just yrsel och huvudvärk som biverkan. Vad är vad?