Det är måndag och jag sitter här och ska svara på Klimakterihäxans måndagsfrågor. Den här veckan handlar det om repriser och det är väl bara att konstatera att repriser inte är något för mig. Generellt iallafall….
Varför väljer jag inte att läsa om en speciell bok flera gånger? Därför att när jag läst en bok så tappar jag lite intresset för just den boken.
Varför tröttnar jag på att äta bananpannkaka till lunch? Därför att jag tröttnar på smaken av varm banan efter ett tag. Men för några år sedan så var det en stor favorit.
Varför väljer jag att se om vissa filmer, inte bara en gång? Därför att vissa filmer är mina absoluta favoriter. Filmer som kvalar in där är sagan om ringen-trilogin, the holiday med flera.
Varför skulle jag inte kunna ha Jan Johanssons ”Jazz på svenska” på repeat i mina öron? Därför att jag aldrig hört låten. Den är nog långt före min tid.
Varför bjuder jag aldrig, både mig själv och andra på lax? Därför att jag är för snål och dessutom tycker jag att få personer kan laga till lax så det smakar gott. Generellt tycker jag att det smakar för mycket fisk. Vet inte riktigt hur jag ska förklara vad jag menar.