Idag chansade jag, skulle det fungera utan några former av läkemedel? Och gissa lyckan när jag konstaterade att det faktiskt börjar bli bättre. Jag har fortfarande ont i huvudet och yrsel till och från men skillnaden är milsvid. Snacka om att det gjort underverk för mitt mentala mående!
I morse när jag kom till jobbet visade det sig att det fattades folk på onkologen så jag fick gå över dit. Just idag var det stor skillnad i arbetstempo mot vad jag är van vid. Det är rätt så skönt med sådana dagar ibland.



Veckans vårtecken: Syrenen börjar att få knoppar. En underbar soluppgång en morgon. Videung ute i skogen. Det är väl vår så säg! Men jag väntar fortfarande på tussilago och vitsippor. Tänk när det är helt vitt ute i skogen!
Känsla: Jag har inte varit glad över mitt mående, det har såklart påverkat mig. Fast jag försöker vara positiv och inte gräva ner mig. Har väl lyckats sådär.




Väder: Sol, sol, sol. Det har verkligen varit vår den här veckan, kalla morgnar men varmt på dagarna. Underbart ju. Det är först nu i helgen som det har varit lite gråare och tristare.
Bloggrelaterade: Det är strul med att kommentera här på bloggen. Jag vet inte riktigt varför. Kanske är det så att spamfiltret jobbar för aktivt eller så är det jag själv som orsakat problemen med att blockera för många ord. Jag kollade nämligen min lista över otillåtna begrepp och ord och upptäckte vissa ord som absolut inte behöver ligga där. Har uppdaterat listan och hoppas att fler kommentarer kommer fram.




Veckans träning: Det har blivit ett gäng promenader i skogen tillsammans med Rickard men också själv. Jag har stretchat 30 minuter varje dag förutom en dag. En av dagarna testade jag en kvart på crosstrainern och kom fem kilometer. Det var just den dagen en dålig idé. Ser fram emot att kunna komma igång igen veckan som kommer.
Mina positiva från veckan:
- att få känna solens värmande strålar efter en lång vinter är inte dumt!
- att jag till slut fick en diagnos: vestibularisneurit, virusinfektion på balansnerven. Det tråkiga är att det inte finns någon medicin som botar mer än att göra det som ger yrsel. Den är en aning jobbig.
- att jag idag, söndag kunnat vara helt utan smärtstillande tabletter.
- att kunna ta ett av veckans stretchpass utomhus.
Veckans haha:

Bilder från veckan: En väldans massa selfies! Kommer nog bli lite annat fokus veckan som kommer.












