Jag vill vara perfekt!

Jag har praktik på akuten just nu och av nio pass har jag fem kvar. Och vet du, jag gillar verkligen inte känslan av att inte ha koll, att inte hitta grejer eller veta vad som förväntas av mig härnäst. På mitt vanliga jobb har jag hjärnkoll på var jag hittar saker, jag vet precis vad jag ska göra och när jag ska göra det. Jag trivs dock och tycker det är både roligt och intressant.

Igår fick jag vara på team A där de mest akut sjuka kommer in. Det var mycket spännande men som sagt känslan av att vara lost var ju total. På nio dagar är det inte lätt att komma in i det hela. Det tog dryga året innan jag kände mig helt bekväm på lungmedicin så vad kan jag förvänta mig av mig själv liksom.

Jag vet att det inte är rimligt, men jag vill gärna vara perfekt och kunna allt direkt. En aning höga och orimliga krav såklart så jag får helt enkelt vila i att med tiden kommer jag bli mer erfaren. En sak i taget liksom.