Någon mer än jag som tycker det är grymt svårt att komma igång igen med träning efter ett uppehåll? Jag har dömt mina matcher men så mycket annan träning har det tyvärr inte blivit den senaste tiden. Ja pilates har det blivit också såklart.
Så ikväll tog jag tag i mig själv. Medan maten gottade sig i ugnen ställde jag mig på löpbandet och sprang 3 kilometer på 16 minuter och 44 sekunder. Tiden är inte väsentlig men eftersom jag känner mig både opepp och otränad blir jag glad att jag ändå orkade springa så snabbt. Men det känns ju att formen är någonstans i skosulorna.
Efter löpningen tränade jag lite pilates. Övningarna ser du på bilderna + ett par magövningar. Kändes skönt att sträcka ut på mattan. Jag var på riktigt tråkigt humör men efter träningen känns det nu bättre.
Det är första oktober idag och idag var första morgonen som det var mörkt när jag gick från bilen. Så tråkigt ju! Nu kommer det vara mörkt bra länge innan det blir ljust igen. Jag brukar alltid tänka att bara det blir januari så är man liksom på rätt sida. Det var dock någon som sa att det vänder redan 23 december. Det var väldans peppande måste jag säga.
Mindre peppande var att jag fick frågan om jag är gravid. Brukar kontra med att säga att jag bara är tjock. Men vad är det där med att kommentera andras kroppar? Har vi inte kommit förbi det nu? Uppenbarligen inte….. En annan dag hade jag säkert inte brytt mig men idag blev jag ledsen.
Madeine har kört sin bloggutmaning bra länge nu och den här gången är min ambition att vara med. Får se om jag hänger i eller om jag tappar mig själv på vägen. Tyckte många av frågorna var intressanta att skriva om.
Bröstcancerdagen, köper du Rosa bandet och rosa varor i oktober? Nej det gör jag inte. Jag kan köpa rosa bandet ibland men av ren princip köper jag inte varor märkta med rosa bandet. Har för mig att jag på Hannafialotta faktiskt skrivit mer om det här. Jo mycket riktigt, HÄR kan du läsa källan till mitt inlägg. Du som av olika anledningar kikar in här och stör dig på mig lär väl bli en mer provocerad….
Jag hängde inte med Elisas fem en fredag igår men det går ju att hänga på idag istället. Den här veckan är temat ekonomi.
Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.
Vad var det senaste köpet du ångrade? Hm, det första jag kommer att tänka på är när vi köpte vår röda sjusitsiga dodge. Det vi inte tänkte på var att bilen var importerad och därför gick i miles. Så helt plötsligt betalade vi väldigt mycket pengar för en bil som gått betydligt längre än vad vi först trodde. Det tog dessutom inte lång tid innan växellådan kraschade. Surt sa räven men vi lärde oss en läxa kan man säga.
Vad kostar mest i din hushållskassa? Mat och bensin.
Vad sparar du till? Jag sparar till en pilatesapparat: reformer men eftersom jag kommer behöva vara tjänstledig utan lön när jag gör min praktik kommer mina slantar att få gå dit istället.
Vad köper du mer sällan än du borde? Ingenting.
Håller du dig till en budget? Vi har en matbudget såklart men annars inte.