En sak i taget

Idag slog det mig att det är bara två månader kvar till jag ska göra den stora terminstentan. Just nu känns det inte som att något fastnar och varje stycke jag läser känns som något som jag läser för första gången. Det stressar mig måste jag säga. Det är så mycket jag vill lära mig. Men en sak i taget är mitt recept. Och framförallt en dag i taget. Jag funderar faktiskt på att göra ett riktigt schema men känns lite försent. Men jag vet inte…. Nästa vecka kommer vi börja prata om cirkulation och jag är fortfarande på lungor och känner mig lite lost kring olika områden. Eller så kan jag mer än vad jag tror. Just den där känslan av att känna att jag läser saker och ting för första gången för mig nervös.

Bloggutmaning

Kanelbullens dag, blir det någon bulle dagen till ära?

Ja, det blev det såklart. En köpekanelbulle men den var god. 🙂

Säkert och effektivt var det ja….

I min söndagslista tipsade jag om en video, Safe and effective den är drygt en timme men så värd att lägga tid på. Den handlar om vaccineringen av covid och den censur som skedde i Storbritannien. Videon är inte antivaccin utan flertal gånger säger de att det inte behöver vara vaccinet som orsakar problemen. Men just att stora röda varningslampor inte tänds är för mig anmärkningsvärt och så tänker de i videon också. Jag fattar inte att man bara vågar köra på och inte gör en ordentlig utredning innan man friskriver vaccinet.

”Den engelska dokumentären med bland annat kardiologen Aseem Malhotra och som sändes igår är oerhört sevärd. Kanske den bästa film som gjorts om skadorna av covidvaccinen.

Filmen är mycket gripande. Vi får bland annat följa sex personer som drabbats av allvarliga vaccinskador samt en kvinna vars 32-åriga man avled efter vaccinationen. Samtliga har bemötts illa av myndigheterna. Flera av dem har haft självmordstankar.

Den nämner också den censur som skett av de som kritiserar vaccinet och den häxjakt mot ovaccinerade. Det var bland annat ett klipp med Boris Johnson, han har avgått nu och jag blir mörkrädd när jag hör den press och stress som han utsatte sina medborgare för. Det är skrämmande att det varit ett så genomgående tema världen över. Man får inte prata och om man gör så ska det tystas oavsett om det är sant eller inte.

Så här arbetar Facebook iallafall. Hittepå kanske du säger men jag har flera FB-bekanta som faktiskt blivit avstängda eller begränsade i vad de kan lägga upp och hur prioriterade deras inlägg är i andras flöde när de delat vaccinkritiska inlägg.

Videon är hur som helst mycket sevärd! Se den, oavsett om du håller med mig eller inte. De intervjuar flera personer som fått skador av vaccinet också och det är hjärtknipande.