
Jag tänkte somna tidigt igår och få en riktigt bra natt. Jag somnade också tidigt men vaknade efter en stund och resten av natten har jag drömt om tentan i december. Istället för att handla om sjukvård var det en tenta kring sådant som tillhör allmänbildning. I drömmen försvann dessutom mina papper…. Känns som att mitt huvud är lite uppe bland molnen just nu. Har svårt att koppla av tror jag. Fast jag känner mig inte speedad men har tydligen en del att bearbeta kring praktik och skola. Tänkte avsluta inlägget med en sådan fin text som verkligen berörde mig.
”Det här är en bön för allt det som inte blev
För hopp som grusades. För drömmar som brast.
För kärleken som inte räckte till.
Kan du vara en Gud också för det?Det här är en bön för smärtan i det som togs ifrån
mig. För skulden över det jag slarvade bort.
Kan du vara en Gud också för det?Det här är en bön för orden jag borde ha sagt,
men som aldrig kom över mina läppar.
För tystnaden och stumheten
Som lade sig emellan oss
Kan du vara en Gud också för det?Det här är en bön för allt som blev ogjort.
Handen som inte sträcktes ut av rädsla för att bli
avvisad. Kan du vara en Gud också för det?”