Dagens träningspass

Av dagens träningspass att döma känns det som att jag är på god väg tillbaka vad gäller min form. Kände innan passet att jag ville träna ett lite längre pass sett till hur träningspassen sett ut i höst. Kort och effektivt är bra men inte jämt. Så ikväll blev det en stege:

  • 1000 meter i 5,27 min/km
  • 800 meter i 5 min/km
  • 600 meter i 4,45 min/km
  • 400 meter i 4,34 min/km
  • 200 meter i 4,15min/km

Jag joggade i 1 kilometer innan jag körde igång med själva stegen. Mellan varje intervall körde jag faktiskt en minut joggvila, samma tempo som jag värmde upp i. Passet avslutades med en kilometers nerjogg. Totalt fick jag till 6 kilometer. Jag är riktigt nöjd!

Något som inte ingick….

Vinden viner verkligen runt husknutarna idag, känns som ett riktigt höstväder men solen skiner så det är vackert ute med alla färgskiftningar.

Du har väl inte missat att vi ställer tillbaka klockan i natt? Just därför är det inte kul att jobba inatt, kul att flytta bak klockan en timme och sedan jobba den timmen igen. Nej tack säger jag. Men skönt att få sova hemma för det innebär att jag får en extra timmes sömn. Det ska jag inte klaga på!

Det ingick inte i mina planer att jag skulle vara ensam undersköterska imorse på jobbet. Det ingick heller inte att jag skulle få ont i magen där på eftermiddagen. Men jobbet gick bra ändå och magen har lugnat sig med det onda. Mina planer för eftermiddagen är att blogga en stund, plugga och så ska jag träna något senare. Det blåser ute och på grund av min mage kommer träningspasset bli på löpbandet. *Skyller inte alls ifrån mig….*