Hockeykväll

Efter jobbet var jag så lycklig över solen som sken och ljuset! När jag och Rickard åkte till kvällens match mellan LHC och Växsjö började det skymma. Snart är det ljust hela kvällarna. Som jag längtar och snart så!

Vi mötte upp J och E vid flaggstängerna vid Saab Arena. Det var hur trevligt som helst att ses igen och vi tog igen lite av det som hänt sedan sist. Det trista var ju att matchen hade mer att önska. LCH förlorade på övertid och läget blir mer och mer trist. Jag brukar verkligen inte klaga på domslut eller skylla på domaren. Men i kvällens match mellan LHC och Växsjö kan jag inte säga annat än att domarna inte vågar fatta de där avgörande besluten. Sen har LHC inte marginalerna på sin sida när ändå lyckas få sina lägen.

Grottpladder och spam

Alltså jag får så många skräpkommentarer, har blockerat ett gäng ip-adresser och konstiga ord men det verkar inte hjälpa. Buset hittar sina vägar eller så har mitt spamfilter slutat fungera. Jag behöver ju inte gå in i skräpkorgen men vissa kommentarer fastnar där så jag vill alltid kolla så jag inte missar någon kommentar.

Så nog om det. Jag har alltid varit fascinerad av grottor och imponeras över andra människors mod att utforska det okända och mörka. Jag kom att tänka på det när jag fick upp ett förslag på Facebook om en man som 2009 tragiskt fastnade i en grotta och sedan avled då räddningsinsatsen misslyckades. Jag pratar om Nutty Putty cave i Utah. Fruktansvärt livsöde! På grund av olyckan är grottan stängd och en minnesplats för mannen som avled.

I Sverige har vi flera spännande grottor med olika svårighetsgrader. Vi har besökt trollegater i Rimforsa och Lummelundagrottan på Gotland. Jag, Rickard och barnen besökte Lummelundagrottan 2010. Men själva visningsgrottan var en besvikelse. Ska man få ut något av lummelunda behöver man ge sig ut på grottäventyret där man bland annat måste åka båt. Någon gång kanske jag vågar ge mig på den upplevelsen men vi får se.

Hur som helst är det fascinerande att människor vågar ge sig ut och utforska där ingen varit förut. Fascinerade och en aning dumdristigt kanske. En olycka kan hända väldigt lätt.