

Det har inte varit en bra dag idag. Igår kväll hade jag lite ont i huvudet innan läggdags. Tänkte inte mer på det då utan jag tog ett par värktabletter och kröp ner i sängen. När jag vaknade hade jag inte ont i huvudet men väl på jobbet kom huvudvärken tillbaka. Det var så hemskt, har aldrig haft så där ont i huvudet och det blev värre när jag rörde på mig. Minsta lilla vridning av huvudet så högg det till och trapporna var hemska att gå i. Jag googlade och konstaterade att huvudvärken stämmer väldigt väl in på migrän. Jag som aldrig haft den typen av huvudvärk förut. Vi får se om den återkommer eller om det var en engångsgrej. Det är rätt jobbigt att ha den där typen av huvudvärk när jag samtidigt måste vara skärpt och fokuserad.
Det var en sån där dag då jag också konstaterar hur lätt det är att falla in i gamla vanor av negativa tankar. Jag har analyserat mig själv och letat fel på allt jag gjort. Jag har jobbat stenhårt hela dagen för att inte ”grotta” ner mig i dessa tankar utan ta det lite mer för vad det är. Det är okej att inte vara perfekt eller på topp. Imorgon är en bättre dag!
När jag kom hem vilade jag en stund och sedan ställde jag mig på löpbandet. Det kändes ingenting i min vad när jag värmde upp men när jag ökade tempot fick jag ont. Funderar över om det skulle kännas mindre när jag springer om jag värmer upp en stund på crosstrainern. Det är definitivt värt att testa. Jag avslutade med att stretcha en halvtimme.