








Idag var jag och Rickard lediga samtidigt. Med våra arbetstider tajmar det inte alltid så bra så det gäller att passa på. Trots att vädret inte var det roligaste så åkte vi till Stendörrens naturreservat. Det var någon minusgrad när vi kom dit och så snöade det. Stendörren ligger vid kusten mellan Nyköping och Trosa. Vi går alltid rundan runt Äspskär så vi får gå över hängbroarna. Men det finns mycket annat att utforska också. Tex långa uddholmen och naturum.




Rickard tog med grejer så vi kunde tända en brasa. Vi fick till slut fyr, lagom tills det kom en båt från länsstyrelsen och fyllde på ved. Först trodde vi att vi skulle få skäll för att vi eldade. Det var hur mysigt som helst. Inte att vi trodde att vi skulle få skäll utan att lyssna till den sprakande brasan och få vara bara han och jag. Vi satt länge, tills det var nästan bara glöd kvar.








När vi kom fram var det tomt på bilar, det var bara vi. Lite annorlunda mot sommaren då det är fullt i varje hörn. När vi var nästan framme vid bilen mötte vi fyra personer. Annars hade vi hela Äspskär för oss själva.