Den här veckan tar Klimakterihäxan in oss i garderoben. Reglerna är enkla:
Testar igen den nya varianten på det gamla temat Selfie, som fått lite annan form! Vi berättar på fem punkter något om oss själva, men det kräver ingen bild! Det går ut på att jag börjar med en fråga, exempelvis: Varför vill jag inte läsa böcker på över 400 sidor? Och så svarar jag själv: Därför att de är för tunga. Men du anpassar Varför-meningen till dig själv, så du kanske skriver: Varför älskar jag att läsa riktigt tjocka böcker? och svarar: Därför att de räcker länge!
Varför har jag gula kläder? Därför att jag tycker att gult inte är fult. Har en gul klänning med blå blommor som är en av mina favoriter.
Varför tycker jag bäst om plagg som sitter lite löst? Därför att det döljer mina volanger på magen.
Varför har jag så många skärp? Därför att jag har haft en period då jag alltid kombinerade klänning med ett brett skärp i midjan.
Varför är djurmönstrat så ovanligt i modebilden, och på mina klädhängare? Därför att det inte är riktigt min grej nu för tiden. Förutom ett par korta träningstights och en sport-BH.
Varför väljer jag inte bort att handla på nätet? Därför att jag tycker att det är väldigt smidigt att kunna klicka hem via nätet och slippa trängseln i butikerna. Samtidigt är det ett problem för det leder samtidigt till att butiker tvingas slå igen.
