


Dags för ett litet kvällsinlägg. I morse anades solen ett tag, men snart utbyttes soluppgången till dimma, någon plusgrad och allmän gråskala. Men fint var det så länge solen varade! Jag har jobbat idag och det var rätt så lugnt på jobbet.
Regeringen hade utlyst en tyst minut idag, klockan tolv, en vecka efter dådet som kostade flera människors liv. E som var samordnare på onkologen tyckte vi skulle ta fram blommor och ljus. Vi var ett stort gäng från båda avdelningarna som slöt upp för en tyst minut. Det kändes väldigt fint!
På eftermiddagen kom en av våra specialistläkare i lungmedicin och berättade en del om varför vi behöver syre, vad som händer i kroppen vid syrebrist med mera. Det var riktigt intressant. Mycket kände jag igen från när jag pluggade. Det är bra med repetition!
Kvällens träningspass blev trettio minuter på crosstrainern. Har haft en vecka med lite mindre träning och ingen stretch så behöver komma igång igen. Kroppen känns inte riktigt bra efter tandutdragningen men jag vill inte vila helt. Skynda långsamt och lyssna på kroppen är melodin.