Jag kan inte låta bli att tänka när man börjar kalla folk för olika saker i en diskussion, ja då har man slut på argument. Antingen slut på argument eller att man försöker använda sig av härskarteknik och styra den man diskuterar med i en viss riktning. När man börjar kalla folk för idioter, vill man verkligen förstå deras perspektiv eller vill man bara vinna och ha rätt?
Om man börjar kalla någon för idiot så har man på ett effektivt sätt satt stopp för att ta diskussionen vidare. Jag kan garantera att jag slutar lyssna om någon kallar mig för idiot eller ”lilla gumman”. Tror du att vi har blivit sämre på att argumentera för vår sak? Eller handlar det om att vi inte vill förstå den andres perspektiv. För att vår egen uppfattning av verkligheten inte stämmer med den andres?
PS: Jag godkänner inga kommentarer som innehåller påhopp, varken mot mig eller som svar på någon annans kommentar. De slängs direkt i papperskorgen. DS.


