


Det var riktigt kallt imorse när jag åkte från jobbet. Jag var glad över att jag hade ett par vantar som låg kvar i väskan från när jag och Rickard var på fotboll i förrgår. Nu är det höst på riktigt och jag behövde skrapa rutorna fria från frost. Efter den långa sommaren som till slut blev borde jag vara redo för kyla men nej, det blir jag nog aldrig.
Elisa vill i den här veckans fem en fredag att vi ska avslöja alla våra halvt avklarade projekt. Jag har inte så många skulle det visa sig.
- Vilken bok ligger halvt utläst? Jag har ingen bok som jag påbörjat. Däremot har jag minst fem böcker som väntar på att jag ska börja läsa.
- Vad har du endast gjort halvdant i veckan? Just den här veckan har jag faktiskt inga halvdana projekt som ligger.
- Tar du den stora eller lilla halvan när du delat något ätligt med någon? Jag frågar vilken bit den andra personen vill ha. Om den vill ha den stora så tar jag den lilla och tvärtom.
- Vad är du halvfärdig med? Tycker det är lite samma fråga som fråga två.
- Om du kunde spara hälften av din inkomst, vad skulle du göra med pengarna? Jag skulle gå en vidareutbildning inom pilates, köpa en reformer och sedan starta upp min pilatesstudio. Jag må älska mitt jobb men jag älskar också pilates. Egentligen. Kan ibland bli grön av avund när jag tänker på dom som lyckats starta upp sin studio och sedan leva på pilates.