Min måndag

  • Vaknade tidigt för att hjälpa Ida till skolan.
  • Gick och la mig efter frukosten för att sova inför nattpasset
  • Blev dock väckt, personalplaneraren ringde och ville att jag jobbar kväll istället för natt. Det sa jag ja till.
  • Fått jobba med bästa J, det var länge sen som vi hade ett vårdlag tillsammans. Vi hade en del pyssel på jobbet.
  • När jag satt i bilen på vägen hem så kände jag bara det där behovet av att jag måste få sträcka ut på mattan. Så totalt blev det femtio minuter rörlighet. Började med trettio minuter men kände mig inte alls nöjd så det fick bli 25 minuter till. Det ska bli intressant att se imorgon om ett sådant här pass med rörlighet gör någon skillnad vad gäller morgonsmärtan som jag har i mina höfter. I början av passet gjorde det mest ont men ju längre kroppen fick sträcka ut, desto mindre ont gjorde det. Sen kändes det såklart i musklerna men att det stramar och sträcker är inte farligt. Min smärta känns rent muskelrelaterad så därför fortsätter jag genom smärtan. Och den släpper ju efter ett tag.