Träna eller inte träna?

Det var frågan idag. Latmasken var stark men till slut vann min vilja att bli starkare. Särskilt eftersom helgens jobbtider innebära att jag inte kommer döma några matcher. Trist värre men när i princip alla lag spelar tidiga matcher på helgen och jag jobbar dagturer så är det ju som det är. Under dagens träningspass fokuserade jag på benstyrka och explosivitet. Det är något som jag faktiskt inte får ont av och det passar perfekt eftersom det är det som jag verkligen behöver mest. Efter mina benövningar valde jag att träna tio minuter pilates: höftlyft men på ”pilatesvis” vilket kräver lite koncentration. Ett höftlyft (pelvic curl) fokuserar på att tilta bäckenet och sedan rulla upp genom ryggraden, ”stanna på toppen” och sedan rulla ner. Det behövs inga många repetitioner av den typen för att jag ska få träningsvärk. Jag gjorde också några repetitioner av shoulder bridge prep och så clamshells. Dessa övningar är särskilt bra för höft och rumpa. Det blev ett riktigt bra träningspass!