




I ett tidigare inlägg skrev jag om mina funderingar kring att ge blod. Jag bokade tid för nyregistrering men valde att avboka. Häromdagen kom ett nytt sms om att det fattas blod i just min blodgrupp. Det var den knuffen som jag behövde. Så idag när S ändå skulle in till stan för att skriva tenta passade jag på att registrera mig för blodgivning. Det togs lite blodprover och så hoppas jag att allt ser bra ut så jag får ge blod framöver.
Elisas fem fredagsfrågor har rubriken knasigt så därför blir det temat på dagens svar. Ta mina svar med en stor skopa ironi. Kunde inte låta bli att fara iväg i fantasin. 😛
- Vilken pryl i ditt hem skulle du klara dig längst utan? Helt klart strykjärnet. Mina kläder ser oftast ut som att de haft en tuff vecka ändå.
- Vad skulle du sakna mest om du helt plötsligt inte fick använda internet på en månad? Mina 38 flikar som jag aldrig stänger. De är som små gulliga husdjur, jag vill veta att de fortfarande lever.
- Om du kunde trycka på ”shuffle” på din vardag – vad tror du skulle hända? Jag skulle vakna upp i grannens pyjamas, äta frukost i min brevlåda och avsluta dagen på jobbet som kommunens officiella kanelbulleprovare. Visst vore det något? Nybakta kanelbullar med ett glas iskall mjölk till. Nom, nom, nom.
- Om du fick dubbelt så mycket tid på ett vardagsmoment – vilket skulle du helst förlänga? Att sova. Tänk dig att få vakna, inse att du får sova en gång till, och sen vakna och inse att du får sova ännu en gång till. Som en enorm snooze-knapp.
- Om du var tvungen att leva ett helt år i en filmgenre – vilken genre skulle du välja? Actionkomedi. För då skulle alla mina snubblingar över rollatorer och nära-på-att-springa-in-i-dörren-tillfällen förvandlas till fantastiska stunts, följt av en riktigt maffig punchline.