En svampig promenad

Jag är så sugen på att gå en riktig lång runda på Östgötaleden. Just idag passade det lite dåligt. Jag fick nöja mig med skogen här där jag bor. Vädret bjöd verkligen upp. Visserligen stark blåst men i skogen var det lä och faktiskt ganska varmt. När jag gick där i spåret funderade jag över hur mycket svamp det egentligen finns. Uppenbarligen massor. Jag kände igen lite olika soppar, hittade en maskäten karljohan bland annat.

En champinjon kanske var min första tanke. Men sen när jag kom närmre såg jag att det var en golfboll. Undrar hur den hamnat där. Lite udda måste jag säga med en golfboll mitt i skogen.