Saker jag tänker på just idag

Tänk vad kul det är att få dela med mig av kunskaper. Oavsett om det är på jobbet eller i andra sammanhang. Eller som ikväll att dela med mig av mina erfarenheter som fotbollsdomare till en ny domare.

För några år sedan blev jag lokal domarutvecklare som det så fint heter. Jag åkte upp till Solna för att gå en utbildning för att kunna fortbilda andra domare. Hade ett par kurser men sen började jag plugga och kände att tiden inte räckte till. Men nu är jag klar med skolan och skulle därför kunna hoppa på det igen. Sa det till en av instruktörerna på kursen i vintras men sen hände inget mer. Idag fick jag ett meddelande om datum för nästa kurs för instruktörer. Var snabb att hoppa på. Det ska bli kul!

I morgon ska jag springa lopp igen tillsammans med Rickard, A och så brorsan. Så dagens fundering har varit vad jag ska träna. Hur hårt kan jag träna för orka fem kilometer imorgon? Egentligen kan jag ju köra ganska hårt eftersom jag ändå kan döma två tuffa matcher på rad. Funderingen nedan gjorde dock att jag körde mitt styrke- och explosivitetspass men istället för 30/30 kortade jag den aktiva tiden till 20/30 istället. Nog fick jag allt jobba ändå.

Jag som sa aldrig mer. Men jag börjar bli sugen på att plugga igen. Få förkovra mig i ett specifikt ämne och utveckla min kompetens. Det som ligger närmast är att plugga till sjuksköterska. För att kunna komma in måste jag plugga matte. Det känner jag verkligen inte för…

Håller jag på att bli förkyld, är det därför luftvägarna protesterar? Det lär ju märkas framöver. Det går en hel del sjukdomar på jobbet och barnen har börjat skolan igen. Vore konstigt om jag inte blivit smittad av något. Vi håller tummarna för att jag inte håller på att bli sjuk.