Söndagslistan vecka 39

Känsla: Om jag håller på att bli sjuk har varit veckans fundering. Så av förklarliga skäl har jag känt efter extra mycket. Det går så mycket sjukdomar på jobbet just nu och jag vill verkligen inte bli sjuk.

Väder: Varmt och härligt på dagarna men frost på nätterna. Två morgnar har jag behövt skrapa bilrutorna innan jag kunnat åka iväg till jobbet.

Mina positiva från veckan:

  • Att jag och Rickard kom iväg på en långpromenad i solen.
  • Två pass med explosivitetsträning är inte så illa faktiskt. Har skrivit upp alla mina pass som jag gjort i september och nu är jag uppe i sex stycken. Det är hur bra som helst! 3
  • Det var väldigt roligt att vara på fotboll med domarklubben.

Veckans träning: Den här veckan har det varit fokus på högintensiv träning i form av explosiv styrka och maxstyrka och lågintensiv konditionsträning i form av promenader.

  • Måndag: Det blev ingen träning då jag var på fotboll med domarklubben.
  • Tisdag: Styrka och kondition i vardagsrummet.
  • Onsdag: Fyra kilometers promenad i skogen.
  • Torsdag: Tog ett extrapass på jobbet så träningen brann inne.
  • Fredag: Åtta kilometer runt stora älgsjön.
  • Lördag: Styrka och kondition i vardagsrummet.
  • Söndag: Vilodag

Godaste: Kvällens middag: chili con carne med ris och så gårdagens godispåse. Äter aldrig tutti frutti och när jag väl gör det påminns jag om hur gott det är.

Veckans lärdom: Att vissa har sin bestämda uppfattning, det spelar ingen roll vad man säger. Motparten har ändå rätt. Lärdomen ligger i att det finns inget man kan göra åt det.

Bilder från veckan:

Något jag ser fram emot kommande vecka:

  • Jag ska på en palliationsdag på konsert och kongress i veckan. Jag ser fram mot att få lära mig lite nytt samtidigt som det känns läskigt att gå dit själv.
  • Även kommande vecka ska jag och Rickard ta oss ut på en skogsvandring.