Jag har inte varit med på Elisas fem fredagsfrågor på ett tag. Tycker det är dags nu. Veckans frågor handlar om vardagen.
- Om du bara fick äta frukost till middag resten av veckan – vad skulle du välja? Yoghurt med start på och så jollekaka smör och ost. Gärna ett kokt ägg till med.
- Om din dammsugare kunde prata, vad skulle den säga till dig? ”Hörru, nu var det länge sedan som jag fick komma ur garderoben. Tjopp, tjopp. Det är dags”.
- Vad skulle hända om du bytte din kvällsrutin mot din morgonrutin? Ingenting eftersom jag gör samma sak.
- Vilken vardagssituation borde ha en pausknapp? Alla situationer som gör att tiden bara springer iväg för mig.
- Vilken aktivitet i kalendern skulle behöva planeras in lite oftare? Pilates! Jag tror att det är det som saknas för att ge mig de bästa förutsättningarna att bli av med min envisa skada. När jag började stretcha regelbundet så blev jag av med min värk i mina höfter och ländrygg så jag har stora förhoppningar kring att det skulle kunna hjälpa.