Hur gör man egentligen?

Jag tänkte stoppa ner mig i sängen snart, vill bara kika in här lite snabbt och skriva några rader. Det har varit en bra dag på jobbet med lite allt möjligt smått och gott. Septembervädret har dessutom levererat sol. Underbart ju!

I söndags fick jag frågan av en av sjuksköterskorna om jag ville skapa ett dokument, en liten lathund med alla smittor som vi kan ha på jobbet. Det kan vara lite klurigt att veta vilka smittor som måste isoleras och inte och hur mycket skyddautrustning man måste använda. Hur gör man egentligen? Jag fick blodad tand och skapade ett dokument med de viktigaste punkterna från olika hygienrekommendationer. Det är inte det lättaste att hålla allt i huvudet och då är det bra med ett dokument med det mest väsentlliga samlat på ett ställe. Idag hade vi ett litet quiz där man skulle para ihop smittor med rätt åtgärder. Det var rätt kul faktiskt.

Innan jag avslutar mitt inlägg måste jag berätta att jag var så klantig imorse. Jag tappade mina glasögon, böjde mig ner för att ta upp dom och lyckas med bedriften att slå huvudet i bänken. Så typiskt mig. Nu är jag öm på pannan men glad i min fina Pippi-tröja. Jumperfabriken levererar helt klart bra kvalitet, den där tröjan köpte jag innan jag blev gravid med Ida 2011.