

Jag trodde att jag som vanligt skulle vakna klockan sex klarvaken. Men se jag hade fel. Kroppen ville sova lika mycket som mitt huvud så först halv nio gick jag upp. Då åt jag frukost och därefter stretchade jag trettio minuter. Satt i soffan och svarade på ett gäng bloggkommentarer. Nu är jag ikapp igen. Vid elva var det dags att åka iväg på fotboll.



Jag hade en match i pojkar 15-16. Det var en sån där match som jag personligen inte tyckte var så kul då jag hade svårt att få med mig spelarna. Så där som det kan vara ibland. Åkte hem med en lite sådär känsla. Nya tag nästa match.




När jag kom hem administrerade jag min match, åt lunch och klippte lite skott från mina paletter. Får se om jag ”förstört” dom eller om de tar sig. Man ska ju klippa ovanför ett bladpar och det har jag gjort. Vi får se. Blir det inte som jag tänkt mig så har jag ju nya skott som jag kan göra något med.

Elisas fem en fredag bjuder på guilty pleasures.
- Vad är det mest lättsamma eller fåniga du kan fastna med i timmar? Det är inget jag är stolt över men helt klart mina mobilspel. Har ett som jag spelat i fem år nu.
- Har du en tv-serie, film eller bok du ofta återkommer till? Twilight-serien och Sagan om ringen-trilogin. Det är såna där historier som jag aldrig tröttnar på.
- Vad är den enklaste lilla lyxen du kan ge dig själv en vanlig tisdag? Definitivt att stretcha. Men gärna ge mig ut i skogen tillsammans med Rickard.
- Finns det något barnsligt du fortfarande älskar att göra? Älskar att läsa Mulles bus från tidningen Min häst.
- Vilket litet nöje i vardagen gör dig orimligt glad? Ett härligt pilatespass, eller ett stretchpass där kroppen verkligen slappnar av. Sen de där fotbollsmatcherna där allt flyter men också att få skratta. Skratta är nog det viktigaste!